Üretim

Şuraya atla: kullan, ara

Üretim, oyuncunun Minecraft'ta nasıl birçok öğe ve blok oluşturduğudur. Bir şey yapmak için, bir oyuncu eşyaları envanterinden bir hazırlama ızgarasına taşır ve bunları bir tarife göre düzenler. Oyuncunun envanterinden 2 × 2 bir üretim alanına erişilebilir ve bir çalışma masası kullanılarak 3 × 3 bir alanına erişilebilir.

Üretim Sistemi[düzenle | kaynağı değiştir]

Hayatta Kalma veya Macera modunda oyuncular her zaman envanterden 2 x 2 'lik bir üreim masasına erişebilirler. Burada en fazla 2 x 2 'lik tarifler yapılabilir. Bunlar arasından tahta, çubuk, üretim masası, meşale ve bazı şekilsiz tarifler bulunur. 3 x 3 'lük üretim alanı kullanarak eşya yapmak için, bir üretim masası yapın, herhangi bir yere yerleştirin ve üretim masasına sağ tıklayarak kullanın. Bu, oyuncunun oyunda herhangi bir tarifi oluşturmak için kullanabileceği 3 x 3 'lük bir üretim alanı ortaya çıkartır.

Bazı tarifler, materyallerin üretim alanı üzerinde belirli bir şekilde düzenlenmesini gerektirmez. Bunlar genellikle şekilsiz tarifler olarak bilinir Örneğin, oyuncular materyallerini üretim alanı içimde herhangi bir yere yerleştirerek fermene edilmiş örümcek gözü yapabilirler.

Öte yandan, birçok tarifin malzemelerini üretim alanı üzerinde doğru alanlara yerleştirmesai gerekir. Bunlar genellikle şekilli arifler olarak bilinir. Şekilli tariflerdeki malzemeler yukarı, aşağı, sağa ve sola 'hareket ettirebilir'. Ayrıca yanlara çevrilebilirler. Örneğin, ekmek gibi bir 3 x 1'lik bir tarifi, 3 x 3 üretim alanının üst, orta veya alt satırı kullanılarak yapılabilir, ancak üç öğe olması gerektiğinden 2 x 2'lik üretim alanı kullanılarak yapılamaz.

Bu şekilde taşınamayan veya yansıtılamayan tarifler var. Bunlar genellikle sabit tarifler olarak bilinir. Sabit tarifler veri paketleri veya modlar ile eklenebir. Vanilla Minecraft'ta sabit tarif bulunmamaktadır. [[Kategori:Konular]