Arı

Şuraya atla: kullan, ara
Information icon.svg
Bu özellik şu versiyona özeldir: Java Versiyonu.
This section contains content on features that may be included in the next update.
These features have appeared in development versions, but the full update containing these features has not been released yet.

Arılar, arı yuvaları ve arı kovanlarında yaşayan moblardır. Kışkırtıldıklarında oyuncuyu sokarak zehir enjekte ederler.

Oluşum[düzenle | kaynağı değiştir]

Doğal oluşum[düzenle | kaynağı değiştir]

Arılar; Vadiler, Ayçiçeği Vadileri ve Çiçek Ormanları biyomlarındaki meşe ve huş ağaçlarından sarkan arı yuvalarında bulunan küçük gruplar halinde oluşurlar. Bu biyomlardaki bütün ağaçlar sadece dünya oluşumunda %5'lik bir oluşum şansına sahiptir. Arı kovanları, diğer biyomlara göre ağaç sıklığının yüksek oranı yüzünden en çok Çiçek Ormanı biyomunda bulunur.

Davranış[düzenle | kaynağı değiştir]

Arılar kovanlarının etrafında uçar ve çiçeklere ilgi gösterirler. Bir çiçeğin üzerinde bir süre dolaştıktan sonra arılar polen toplayabilir. Polen taşıyan arıların görünümleri sırtlarında polen parçaları gösterecek şekilde değişir.

Polen taşıyan arıların üstlerinden uçtukları çiçeklere polen yayma ihtimali vardır. Polen yayılan çiçekler, kemik tozu benzeri bir şekilde bir sonraki büyüme evresine geçer. Mahsullerin döllenmesi için arılardan dökülen polen zerreleri mahsülün üstüne gelmelidir. Bir arı, polen taşırken sadece birkaç mahsülü dölleyebilir.