Elmas Cevheri

Şuraya atla: kullan, ara
Elmas Cevheri
Upload Elmas Cevheri.png
Diamond Ore
Transparency

No

Luminance

No

Blast resistance

?

Tool

Renewable

No

Stackable

Yes (64)

Flammable

Hayır

Experience

Mined: 3–7
Smelted: 1

Drops
Data value

dec: 56 hex: 38 bin: 111000

Name

elmas_cevheri

Şablon:About/tr

Elmas Cevheri oyundaki en değerli ve bulması en zor blok olan bir mineral bloğudur.

Elde Etme[düzenle | kaynağı değiştir]

Elmas cevherinin kendisi (kendisinden düşen elmaslar değil) İpeksi Dokunuş büyüsü basılmış bir demir ya da elmas kazma ile kazılarak elde edilebilir.

Block
Diamond Ore
Hardness 3
Tool
Breaking time[note 1]
Hand 15
Wooden 7.5
Stone 3.75
Iron 0.75
Diamond 0.6
Golden 1.25
  1. Times are for unenchanted tools in seconds.

Doğal Oluşum[düzenle | kaynağı değiştir]

Elmas Cevheri yalnızca Y seviyesi 16 altında ve 1-10 blokluk damarlar olarak bulunabilir.. Her bir chunkta bir tek elmas cevheri damarı oluşur; bu damar ya da parça oluşmuş yapıların örneğin mağaraların üstüne yazılabilir, ve bu chunkta hiç bir elmas olmayabilir. Ayrıca, chunkların oluşumundan dolayı bir chunka "ait" damar 2 veya daha fazla damara sahip ve komşu chunklarında damar bulunmayan ana bir chunkta oluşmuş olabilir. Her bir chunk boyutlu alanda averaj olarak 3.097 elmas cevheri bulunur. Elmasların e yoğun olarak meydana geldiği seviyeler 5-12 arasıdır. Lav göllerinden dolayı, bu aralığın ortasında (seviye 9 civarında) birazcık daha az elmas cevheri vardır.

Madencilik Taktikleri[düzenle | kaynağı değiştir]

Chunk of Diamond Ores
Elmas Cevheri damarı

Şablon:Main

Elmas bulmada birçok taktik vardır. Elmasların etrafını tamamen kaz ki düşecek olan elmasların lavda yanmayacağından emin ol.

Kullanım[düzenle | kaynağı değiştir]

Elmas cevheri 1 elmas ve demir ya da elmas bir kazma ile kazıldığında 3 ile 7 arasında tecrübe puanı düşürür. Ganimet Büyüsü basılmış bir kazma ile kazmak düşen elmasları her bir seviyede 1 arttırır, maksimum seviye 3 için 4 elmasa kadar artar.

Eritme Malzemeleri[düzenle | kaynağı değiştir]

Name Ingredients Smelting recipe
Diamond Diamond Ore +
Any fuel

Video[düzenle | kaynağı değiştir]

Elmas/video

Geçmiş[düzenle | kaynağı değiştir]

Indev
0.31January 29, 2010Elmas cevheri eklendi. Başta, zümrüt cevheri olarak adnlandırıldı.
January 30, 2010Önceki sürümlerdeki zümrüt cevheri artık elmas cevheri olarak adlandırılıyor.
Beta
1.6Önce, elmas (0,0) noktasına göre kuzeydoğu çeyreğınde güneybatı çeyreğine kıyasla %50 daha nadir bulunuyordu. Bu güncellemede bir glitch dolayısıyla kil blokları elmastan daha nadir bulunuyordu.
1.8Elmaslar %25 daha nadir bir hale geldi.
Official release
1.0.0Beta 1.9-pre4Elmas cevheri artık İpeksi Dokunuş ile toplanabilir, blok elmas yerinde kendisini düşürür. Ayrıca Ganimet ile fazladan elmas düşürülebilir.
1.3.112w22aElmas cevheri kazılınca tecrübe küreleri düşer.
Pocket Edition Alpha
0.3.2Elmas cevheri eklendi
0.12.1Elmas cevheri kazılınca tecrübe küreleri düşer.
Console Edition
TU1CU11.0Patch 1Elmas Cevheri eklendi.

Hatalar[düzenle | kaynağı değiştir]

Issues relating to “Elmas Cevheri” are maintained on the issue tracker. Report issues there.

Gereksiz Detay[düzenle | kaynağı değiştir]

  • Bazı damar oluşumlarında, cevherler birbirlerine çapraz bağlanır.
  • Elmas cevheri, diğer cevherlerle birlikte başarımlar sayfasının arkaplanında görünür.
  • Gerçekte, elmasların nadirliği fazla arabtılıdır. Değerli Taş kalitesinde yani oyun mekanikleri tarafından yansıtılan kalitedeki elmaslar, kesilmeli ve oldukça dikkatli bir şekilde işlenmelidir ve bu nedenle oldukça büyük parçalar halinde bulunmaları gerekir. Endüstri-sınıfı elmaslar, ki bunlar elmas bazlı aletlerin yapımında kullanılır, çok daha bol ve ucuzdurlar.

Galeri[düzenle | kaynağı değiştir]

Bunlara da bakın[düzenle | kaynağı değiştir]

Referanslar[düzenle | kaynağı değiştir]