Koyun

Şuraya atla: kullan, ara
Koyun
Health points

8 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

Spawn

Opak blokların 2 blok boşluk bulunan yerlerde oluşur.

Score points

10

First appearances

bkz. History

Common drops

bkz. Düşen Eşyalar

Experience

Kill Adult: 1–3
Breeding: 1–7

Sounds Idle/Hurt/Die
Internal ID

91

Entity ID

Sheep

Koyun kırpılabilir pasif yaratıklardandır..

Oluşumları[düzenle | kaynağı değiştir]

Çoğu koyun %81.836 ihtimalle beyaz olarak bulunur. Açık gri, koyu gri ve siyah koyun olma olasılığı %5'tir. Spawn yumurtası kullanarak bu tür koyun elde etme olasılığınız %15'tir. Kahverengi koyun olasılığı %3 iken pembe olanın olasılığı ise %0.164 gibi oldukça düşük bir orandır.

Doğal oluşumları[düzenle | kaynağı değiştir]

Çimen blok üzerinde ışık seviyesi 9 ve üzerinde ve üstünde en az 2 blok boşluk bulunan yerlerde oluşurlar. Genellikle 4'lü sürü şeklinde oluşurlar.

Bebek Koyun[düzenle | kaynağı değiştir]

Bebek koyunun karışık renkte oluşuna bir örnek.
This page has been tagged for and is currently pending deletion per user request Discuss
This is due to a violation of the rules or by the author's request.
Reason: vandalism; nonsense

7tsjYdcshzbxhfbdr delighted frğgdģts uxbd vzhxvsg Koyunlar buğdayla beslendikleri taktirde çiftleşip bebek koyun oluştururlar. Gelecek 5 dakika içinde tekrardan beslenemezler. Eğer ebeveynlerin renkleri uyumluysa bebek koyunun rengi karışımları olur. (mesela mavi koyun + beyaz koyun = türkuaz koyun) Aksi durumda ebeveynlerinden birinin rengini doğrudan alır. Tıraş edilmiş olmaları fark oluşturmaz.

Bebek koyun buğdayla beslenerek büyüme hızı arttırılabilir. Her kullanım %10 büyüme sağlar.

Düşen Eşyalar[düzenle | kaynağı değiştir]

Koyun öldürülerek 1 yün, makasla kırpılarak 1-3 arası yün elde edilebilir. Elde edilen yünün rengi koyunun rengiyle aynı olacaktır. Her iki durumda da Servet büyüsü elde edilen yünün oranını ve miktarını etkilemez. Ayrıca 1.8 güncellemesiyle birlikte PC, konsol, Wii U ve PS Vita sürümde koyunlardan 1-2 çiğ koyun eti düşebilir. Servet büyüsü ile en fazla et düşürme miktarı her seviye için 1 artar, Servet 3 ile en fazla 5 et düşebilir. Eğer koyun yanarak ölürse et pişmiş koyun eti olarak düşer.

Koyunları öldürünce 1-3, çiftleştirince 1-7 deneyim puanı düşer.

Yavru koyunlar, diğer yavru hayvanlar gibi, hiçbir şekilde et, yün veya deneyim puanı düşürmezler.

Davranışları[düzenle | kaynağı değiştir]

Koyunlar 1.25 blok yüksekliğinde, 0.625 blok genişliğinde ve 1.4375 blok uzunluğundadır.

Koyunlar diğer pasif yaratıklar gibi etrafta amaçsızca gezinirler, kendilerine zarar verecek düşüşlerden ve sudan uzak dururlar. Arada meleme sesi çıkarırlar. Bir blok yüksekliğindeki engellerin üzerinden atlarlar ve bu çit gibi bloklarda garip bir görünüm yaratır. Elinde buğday bulunduran oyuncuyu takip ederler, fakat 5 bloktan fazla bir fark oluştuğunda takibi keserler.

Koyunlar boyalar ile sağ tık ile üzerine tıklayarak renkleri kalıcı olarak değiştirebilir.

Koyunlar çimen bloklarını (toprağa çevirerek) ve uzun çimenleri (yok ederek) yerler. Bunu yaparak yünlerini tekrar çıkarırlar. Bu demek oluyor ki koyunların ulaşabileceği bir yerde hiç çimen yoksa tekrar yünlerini çıkaramazlar ve kırpılamazlar. Koyunlar kırpıldıklarında, kırpılmadan önceki renklerine kavuşurlar (örn:mavi bir koyunu kırparsanız yine mavi yün çıkar). Kırpıldıklarına beyaz parçacıkların kalması yünün beyaz çıkacağı anlamına gelmez. Ancak Cep sürümünde (Pocket Edition) bu beyaz parçacıklar da koyunun kırpılmadan önceki renginde kalır.

Eğer bir koyun PC veya 360 sürümünde jeb_ ile isimlendirilirse koyunun yünü bütün renkler arasında yavaşça geçiş yapar. Bu sadece görsel şölenden ibarettir. Kırpıldığında yine isimlendirilmeden önceki renkteki yünü verecektir.