Markus Persson

Şuraya atla: kullan, ara

Script error: No such module "Infobox".

2010 bitmek üzere! Rüyamda gördüm!
Notch Aralık 29, 2010

Markus Alexej Persson, daha çok Notch olarak bilinir, Minecraft'ın yapımcısı ve Mojang AB'nin sahibidir.

Biyografi[düzenle | kaynağı değiştir]

7 yaşında, babasının Commodore 128 'ini kullanarak programcılığa başladı. İlk oyununu Type-in (yardımcı Programlar) programlarının yardımı ile 8 yaşında yaptı (Bir Text - Adventure). Jalbum da 4 sene programlayıcı olarak çalışmanın ardından King.com için çalışan bir oyun düzenleyicisi oldu. Bu zaman boyunca MMORPG Wurm Online adlı oyunun temellerini atmasına rağmen bu oyun üzerinde daha fazla çalışma yapmadı. İşi dışında sık sık yarışmalar da yer aldı; bu yarışmalara Ludum Dare , LD12 ve Java 4K Game Programlayıcılık Yarışması da dahildir. Ailesi ile birlikte İsveçe taşınıp öğrenim hayatına orada devam etmeden önce, Danimarka da yaşamaktaydı .

Notch Mojang internet sitesinde kendi sayfasında sahip; [1]. Mojang AB ve MegaBuilder dahil olmak üzere çok geniş bir arkadaş ortamı vardır.

Oyunları ve Diğer Yapıtları[düzenle | kaynağı değiştir]

Notch Listede ki Oyunlar ve md Motorlarını Çıkardı Fakat Yapacağı Çalışmaları Bunlar ile Sınırlı Değildir:

Oyunlar:

  • MEG4kMAN, Oldschool grafikleri içeren bir Mega Man kopyası.
  • Left 4k Dead, Left 4 Dead'den esinlenilerek yapılan bir zombie öldürme oyunu.
  • t4kns, Gerçek zamanlı strateji oyunu.
  • Miners4k, Yaban sıçanlarından esinlenerek yapılan bir oyun.
  • Hunters4k, Birincil şahıs oyunu.
  • Dungeon4k, Zindan keşif oyunu.
  • Sonic Racer 4k, Kayıp ruhlar içeren bir yarış oyunu.
  • Dachon4k, yerçekimi

tabanlı nişancı oyunu.

2.5d Motorları:

Resimler[düzenle | kaynağı değiştir]

Doğum Günü[düzenle | kaynağı değiştir]

  • Notch Haziran 1 2011 Tarihinde Twitter'a 2^5 Yaşında Olduğunu Yazdı [1] . 2^5 32 Anlamına da Gelmekdedir(Notch'un Gerçek Yaşı).
  • Notch, Her Haziranın Birinde Minecraft'ın Açılış Sayfasını "Happy Birthday, Notch!" (İyi ki doğdun Notch) Yazıcak Şekilde Değiştirir.

Şunlara da Bakın[düzenle | kaynağı değiştir]

Referanslar[düzenle | kaynağı değiştir]

Başarımlar dosya kategorisindeki .jpeg uzantılı dosyalar, bu kategoride gösterilmektedir.