We have begun migration of most wikis to our new host, Amazon Web Services. All but the top 100 wikis are in read-only mode until the migration is complete. Estimated completion: End of Week.

Markus Persson

Şuraya atla: kullan, ara
Markus Persson
Notch3.jpg
Real name

Markus Alexej Persson

Date of birth

1st of June, 1979

Occupation

Oyun geliştiricisi

Nationality

İsveçli

Known for

Creating Minecraft along various other games, owner of Mojang AB

Also known as

Notch, Markus Alexei

Drops

Apple

2010 bitmek üzere! Rüyamda gördüm!
Notch on Aralık 29, 2010

Markus Alexej Persson, daha çok Notch olarak bilinir, Minecraft'ın yapımcısı ve Mojang AB'nin sahibidir.

Biyografi[düzenle | kaynağı değiştir]

7 yaşında, babasının Commodore 128 'ini kullanarak programcılığa başladı. İlk oyununu Type-in (yardımcı Programlar) programlarının yardımı ile 8 yaşında yaptı (Bir Text - Adventure). Jalbum da 4 sene programlayıcı olarak çalışmanın ardından King.com için çalışan bir oyun düzenleyicisi oldu. Bu zaman boyunca MMORPG Wurm Online adlı oyunun temellerini atmasına rağmen bu oyun üzerinde daha fazla çalışma yapmadı. İşi dışında sık sık yarışmalar da yer aldı; bu yarışmalara Ludum Dare , LD12 ve Java 4K Game Programlayıcılık Yarışması da dahildir. Ailesi ile birlikte İsviçreye taşınıp öğrenim hayatına orada devam etmeden önce, Danimarka da yaşamaktaydı .

Notch Mojang internet sitesinde kendi sayfasında sahip; [1]. Mojang AB ve MegaBuilder dahil olmak üzere çok geniş bir arkadaş ortamı vardır.

Oyunları ve Diğer Yapıtları[düzenle | kaynağı değiştir]

Notch Listede ki Oyunlar ve md Motorlarını Çıkardı Fakat Yapacağı Çalışmaları Bunlar ile Sınırlı Değildir:

Oyunlar:

  • MEG4kMAN, Oldschool grafikleri içeren bir Mega Man kopyası.
  • Left 4k Dead, Left 4 Dead'den esinlenilerek yapılan bir zombie öldürme oyunu.
  • t4kns, Gerçek zamanlı strateji oyunu.
  • Miners4k, Yaban sıçanlarından esinlenerek yapılan bir oyun.
  • Hunters4k, Birincil şahıs oyunu.
  • Dungeon4k, Zindan keşif oyunu.
  • Sonic Racer 4k, Kayıp ruhlar içeren bir yarış oyunu.
  • Dachon4k, yerçekimi

tabanlı nişancı oyunu.

2.5d Motorları:

Resimler[düzenle | kaynağı değiştir]

Doğum Günü[düzenle | kaynağı değiştir]

  • Notch Haziran 1 2011 Tarihinde Twitter'a 2^5 Yaşında Olduğunu Yazdı [1] . 2^5 32 Anlamına da Gelmekdedir(Notch'un Gerçek Yaşı).
  • Notch, Her Haziranın Birinde Minecraft'ın Açılış Sayfasını "Happy Birthday, Notch!" (İyi ki doğdun Notch) Yazıcak Şekilde Değiştirir.

Şunlara da Bakın[düzenle | kaynağı değiştir]

Referanslar[düzenle | kaynağı değiştir]