Toprak

Şuraya atla: kullan, ara
Toprak
Upload Toprak.png

Transparency

Yok

Luminance

Hayır

Blast resistance

2.5

Tool

?

Renewable

Hayır

Stackable

Evet (64)

Flammable

Hayır

Drops

Itself

Data value

dec: 03 hex: 3 bin: 11

Name

toprak

Çamur, Dünya'da bol miktarda bulunan bir blok türüdür. Bütün yüzeyleri aynı doku ile kaplıdır. Kolayca bulunduğu için geçici sığınak yapımında tercih edilir. Genellikle çimen, kar ve taşların arasını doldursa da göl ve okyanus tabanlarında ve yer altında kümeler halinde bulunabilir. Zayıf bir blok olduğu için el ile, TNT ve Creeper patlamalarıyla kolayca parçalanabilir.

Çim Blok'lara komşu olan ve ışık seviyesi en az 4 olan çamur blokları, kısa süre içerisinde çimenle kaplanarak Çim Blok'a dönüşür. Aynı şekilde Miselyum'a komşu olan ve ışık seviyesi en azından 9 olan çamur, mycelium'a dönüşür.

Çamur'u neyle ve nasıl kırarsanız kırın her zaman çamur bloğu düşer, asla yok olmaz. Çıplak elle kolayca kırılabildiği gibi kürek yardımıyla daha hızlı kırılabilir.

Geçmişi[düzenle | kaynağı değiştir]

c
Pre 0.0.9a (May 13, 2009)Çamur eklendi.
b
1.8-pre1Oyun hatası: Herhangi bir bloğa mantar ekilik kemik tozuyla büyütüldüğü zaman, o blok çamura dönüşüyordu.
1.8-pre2Yukarıdaki hata düzeltildi, mantarların sadece çamur ve çim blokları üzerinde ve 9+ ışık seviyesinde yetiştirilmesi sağlandı.
1.9pre5terrain.png dosyasındaki çamur dokusu değiştirildi, kontrast seviyesi artırıldı. (eski: 30px yeni: Dirt.png)
r
12w38aÇamur'un kırma ve yürüme sesleri değiştirildi.

Önemsiz bilgiler[düzenle | kaynağı değiştir]

  • Minecraft Pocket Edition'da terrain.png dosyasında 2 farklı çamur dokusu var. Birinin üzerinde yeşil yazıyla "update!ate!upd!" yazmakta.
Promotional Content