Zombi

Şuraya atla: kullan, ara

This page is part of the Turkish translation project.
Zombi
Zombie.pngZombie Villager.png
Baby Zombie.pngBaby Zombie Villager.png
Health points

20 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

Armor points

2 (Armor.svg)

Attack strength

Kolay: 2 (Heart.svg)
Normal: 3 (Heart.svgHalf Heart.svg) - 4 (Heart.svgHeart.svg)
Zor: 4 (Heart.svgHeart.svg) - 7 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHalf Heart.svg)

Spawn

Seviye 7'den düşük ışık ve saydam bloklar hariç 1x2 boşluk

First appearance

Classic 0.24 SURVIVAL TEST (14 Ağustos 2009)

Common drops
Rare drops
Natural equipment
Experience

5

Internal ID

54

Entity ID

Zombie

Zombiler en yaygın zararlı yaratıklardır. Karanlık ya da loş ışıklı mekanlarda ortaya çıkarlar, oyuncuya doğru yavaş yavaş yürürler, dokunarak zarar verirler. İskeletler gibi günışığı altında yanarlar. Yakınlarındayken hırlama, inleme, kükreme gibi sesler çıkarırlar. Sağlık iksirleriyle hasar verilebilirler.

Oyuncunun zombileşmiş halini andıran sıradan zombiler haricinde birkaç tür zombi daha vardır:

  • Zombiler yeşil derili ve boş göz çukurludur, oyuncunun giysilerini giyerler. 2 blok uzunluğunda, 1 blok genişliğinde ve 0,24 block kalınlığındadırlar.
  • Zombi Köylüler sıradan zombiler ile aynı bedene fakat yaşayan ölü Köylü kafasına sahiptirler.
  • Bebek Zombiler ya da Bebek Zombi Köylüler normal zombilerden daha ufaktırlar. 1 blokluk boşluklardan geçebilirler, daha hızlıdırlar ve güneş ışığından zarar görmezler. Boylarının kısa olmasına rağmen hasar kutuları ve canları normal zombilerle aynıdır.

Yukarıdakilerin hepsi herhangi bir Zırh giyerek ve/ve ya elinde demir kılıç ya da kürek ile doğabilir. (Bu zombiler daha fazla tecrübe verir.) Bu eşyaları taşısın ya da taşımasın tüm zombilerin ufak bir kısmı yerdeki eşyaları alıp kullanabilir. Bunu yapabilmelerin oranı oyun ve/ve ya bölgesel zorluğuna bağlıdır.

Görünüşleri[düzenle | kaynağı değiştir]

Yeşil bir derisi boş göz yuvaları vardır ve kıyafetleri oyuncununki ile aynıdır.2 blok uzunluğunda,1 blok genişliğinde ve 0.25 blok inceliğindedirler

Öldürüldüğünde:[düzenle | kaynağı değiştir]

0 ile 2arası Rotten flesh(Çürümüş et) bırakırlar.Bu etle hem oyuncunun açlığı giderilebilir hem de Wolf(Kurt/köpek)a verilebilir.

Davranışları[düzenle | kaynağı değiştir]

Genellikle inleyerek dolaşırlar.2 ile 6 kişilik gruplar arası doğarlar.Kapalı kapı ardından canınızı götürebilir.Siz öldürene kadar saldırmaya devam eder.Şafakta güneş 15 dereceden yükseğe çıkınca yanmaya başlarlar,suya ve gölgeye gelmezlerse yanarak ölebilirler.Gündüzleri mağaralarından dışarı çıkmazlar.

Saldırı-Savunma[düzenle | kaynağı değiştir]

Zombie en kolay ve en az canı olan canavarlardandır.Fakat düzlüklerde sayıca çok olduklarında tehlikeli bir tehtid haline gelirler.Gruplar halinde de tek de saldırabilirler.Öldürmenin en kolay yolu kılıçladır.En az hasarı tahta kılıç vermektedir.Ayrıca evinizin kapısını metal yaparak korunabilirsiniz.

Buglar[düzenle | kaynağı değiştir]

Zombiler yağmur yağarken güneşin altında durabilir!