Zombi

Şuraya atla: kullan, ara
Zombi
Zombi.png
Zırh puanları

2 (Armor.svg)

Saldırı gücü

Kolay: 2 (Heart.svg)
Normal: 3 (Heart.svgHalf Heart.svg) - 4 (Heart.svgHeart.svg)
Zor: 4 (Heart.svgHeart.svg) - 7 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHalf Heart.svg)

Boyut

Yetişkin:
Boyu: 1.95 Blok
Genişliği: 0.6 Blok
Bebek:
Boyu: 0.975 Blok
Genişliği: 0.3 Blok

Doğal ekipman

Şablon:Demir Kürek (bazen) Şablon:Demir Kılıç (bazen) Herhangi bir Şablon:Zırh (bazen)

Deneyim

5

Dahili ID

54

Ad alanlı ID

Zombie

Zombiler oyunculara, köylülere, seyyar tüccarlara, demir golemlere, kar golemlerine, bebek kaplumbağalara ve de kaplumbağa yumurtalarına saldıran ölümsüz düşman canlılardır. Karanlık ya da loş ışıklı mekanlarda ortaya çıkarlar, oyuncuya doğru yavaş yavaş yürürler, dokunarak zarar verirler. İskeletler gibi günışığı altında yanarlar. Yakınlarındayken hırlama, inleme, kükreme gibi sesler çıkarırlar. Sağlık iksirleriyle hasar verilebilirler.

Oyuncunun zombileşmiş halini andıran sıradan zombiler haricinde birkaç tür zombi daha vardır:

  • Zombiler yeşil derili ve boş göz çukurludur, oyuncunun giysilerini giyerler. 2 blok uzunluğunda, 1 blok genişliğinde ve 0,24 block kalınlığındadırlar.
  • Zombi Köylüler sıradan zombiler ile aynı bedene fakat yaşayan ölü Köylü kafasına sahiptirler.
  • Bebek Zombiler ya da Bebek Zombi Köylüler normal zombilerden daha ufaktırlar. 1 blokluk boşluklardan geçebilirler, daha hızlıdırlar ve güneş ışığından zarar görmezler. Boylarının kısa olmasına rağmen hasar kutuları ve canları normal zombilerle aynıdır.

Yukarıdakilerin hepsi herhangi bir Zırh giyerek ve/ve ya elinde demir kılıç ya da kürek ile doğabilir. (Bu zombiler daha fazla tecrübe verir.) Bu eşyaları taşısın ya da taşımasın tüm zombilerin ufak bir kısmı yerdeki eşyaları alıp kullanabilir. Bunu yapabilmelerin oranı oyun ve/ve ya bölgesel zorluğuna bağlıdır.

Oluşum[düzenle | kaynağı değiştir]

Doğal Oluşumu[düzenle | kaynağı değiştir]

Yer yüzünde 7 veya daha düşük ışık seviyesinde oluşurkar. Çöl biyomunda gökyüzünün direk altında olan zomblerin %80(java sürümünde) / %70(bedrock sürümünde) ihtimalle zombi kurusuna dönüşür.

Boğuk veya zombi kurusu olmayan zombiler %5 ihtimalle zombi köylü. olarak oluşabilir.

Tüm zombi türleri %5 ihtimalle bebek olarak oluşur.

Kuşatma Oluşumu[düzenle | kaynağı değiştir]

Eğer oyuncu gece yarısı en azından 10 yatak ve 20 köylü bulunan bir köyde bulunursa 20 kadar zombi köyün yanında oluşabilir. Eğer oyuncu gece yarısı en azından 20 yatak ve 40 köylü bulunan bir köyde bulunursa 40 kadar zombi köyün yanında oluşabilir. Eğer oyuncu gece yarısı en azından 30 yatak ve 60 köylü bulunan bir köyde bulunursa 60 kadar zombi köyün yanında oluşabilir.

Görünüşleri[düzenle | kaynağı değiştir]

Yeşil bir derisi boş göz yuvaları vardır ve kıyafetleri oyuncununki ile aynıdır.2 blok uzunluğunda,1 blok genişliğinde ve 0.25 blok inceliğindedirler

Öldürüldüğünde:[düzenle | kaynağı değiştir]

0 ile 2arası Rotten flesh(Çürümüş et) bırakırlar.Bu etle hem oyuncunun açlığı giderilebilir hem de Wolf(Kurt/köpek)a verilebilir.

Davranışları[düzenle | kaynağı değiştir]

Genellikle inleyerek dolaşırlar.2 ile 6 kişilik gruplar arası doğarlar.Kapalı kapı ardından canınızı götürebilir.Siz öldürene kadar saldırmaya devam eder.Şafakta güneş 15 dereceden yükseğe çıkınca yanmaya başlarlar,suya ve gölgeye gelmezlerse yanarak ölebilirler.Gündüzleri mağaralarından dışarı çıkmazlar.

Saldırı-Savunma[düzenle | kaynağı değiştir]

Zombie en kolay ve en az canı olan canavarlardandır.Fakat düzlüklerde sayıca çok olduklarında tehlikeli bir tehtit haline gelirler.Gruplar halinde de tek de saldırabilirler.Öldürmenin en kolay yolu kılıçladır.En az hasarı tahta kılıç vermektedir.Ayrıca evinizin kapısını metal yaparak korunabilirsiniz.

Buglar[düzenle | kaynağı değiştir]

Zombiler yağmur yağarken güneşin altında durabilir! Yanlış bu bi bug değildir çünkü yağmur güneşi engelliyor